Get This

Wednesday, September 7, 2011

ការណែនាំឱ្យស្គាល់ HTML

1. HTML
HTML គឺជាភាសាមួលដ្ឋានគ្រឹះសម្រាប់ធ្វើការបង្កើតគេហទំព័រដែលមានលក្ខណៈនៅនឹងមួយកន្លែង (Static) …​
  • HTML មកពីពាក្យថា Hyper Text Markup Language
  • HTML មិនមែនជាភាសា programming ទេ វាគឺជា Markup Language
  • Markup language គឺជាការបញ្ចូល ឬរៀបចំ សម្រាប់តុបតែង tags
  • HTML ប្រើសម្រាប់តុបតែង tags បង្កើតគេហទំព័រ
2. HTML5

HTML5គឺជាមកដល់ថ្មីរបស់ HTML, XHTML, និង HTML DOM.

ជំនាន់ចាស់របស់ HTML (HTML4) ត្រូវបានបង្កើតឡើងតាំងពីឆ្នាំ ១៩៩៩ មកម្ល៉េះ។
HTML5 គឺនៅតែដំណើរការទៅមុខជារៀងរហូត។ មានន័យថាភាគច្រើនវាដំណើរការ (Support) ជាមួយនឹង Browser ប្រភេទថ្មីៗ។
3. ប្រៀបធៀប HTML5
HTML5 បានផ្តល់នូវ feature ថ្មីៗមួយចំនួនដូចជា:
  • The canvas element for drawing
  • The video and audio elements for media playback
  • Better support for local offline storage
  • New content specific elements, like article, footer, header, nav, section
  • New form controls, like calendar, date, time, email, url, search
4. Browserដែល HTML5 ដំណើរការបាន

Browser គឺជាកម្មវិធីទាំងឡាយណាដែលអាចដំណើរការវ៉ិបសាយបាន … ។
ចំពោះ HTML5 វិញ Browser ដែលអាចដំណើរការវាបានមានតែ Browser ជំនាន់ថ្មីតែប៉ុណ្ណោះ មានដូចជាៈ
Safari, Chrome, Firefox, Opera​ និង Internet Explorer 9 ។
5. HTML Tags
HTML ណាដែលតុបតែង tags ជានិច្ចជាកាលត្រូវបានហៅថា HTML tags ។
  • HTML tags គឺជា keywords ទាំងឡាយណាដែលស្ថិតនៅចន្លោះសញ្ញាតូច និងសញ្ញាធំ ឧ.
  • HTML tags ជាធម្មតាមានពីរគឺ Tag បើក និង Tag បិទ ឧ. និង
  • នៅពេលចាប់ផ្តើមបើកដង្កៀប < យើងហៅថា បើក Tag ហើយនៅពេលបិទដង្កៀប > យើងហៅថាបិទ Tag

6.Tag ថ្មីរបស់ Form

Tag form ថ្មីៗរបស់ HTML5 ជាមួយនឹង functionality:
ឈ្មោះTag ពណ៌នា
A list of options for input values
Generate keys to authenticate users
For different types of output, such as output written by a script


6.Tag Input ឥឡូវមាន Attribute Values ថ្មីៗច្រើនណាស់

Attribute Value ជាពាក្យទាំងឡាយដែលនៅបន្ទាប់ពី Attribute ហើយ Attribute នៅបន្ទាប់ពី Tag ។
ឧទាហរណ៍
- input = Tag
- type = Attribute
- search = Attribute value
Also, the input element’s type attribute has many new values, for better input control before sending it to the server:

ប្រភេទ Attribute Value
ពណ៌នា
tel The input value is of type telephone number
search The input field is a search field
url The input value is a URL
email The input value is one or more email addresses
datetime The input value is a date and/or time
date The input value is a date
month The input value is a month
week The input value is a week
time The input value is of type time
datetime-local The input value is a local date/time
number The input value is a number
range The input value is a number in a given range
color The input value is a hexadecimal color, like #FF8800

comments

ឥទ្ធិពល អាក្រក់នៃហ្គេម!

ក្នុង​នេះ​ខ្ញុំ​ចង់​និយាយ​ពី​ហ្គេម​មួយ​ចំនួន​ដែល​ជះ​ឥទ្ធិពល​ អាក្រក់​នៃ​អ្នក​លេង ដូច​ជា​ហ្គេម​ខ្នាត​ធំៗ(Game Online) ដែល​នៅ​ស្រុក​ខ្មែរ​មាន​(ប្រហែល​ជា​អ្នក​ដឹង​ហើយ)

អ្នក​ដែល​បាន​លេង​ហ្គេម​ទាំង​នោះ​ហើយ គឺ​ភ្លេច​អស់​ហើយ​រៀន​សូត្រ ប្រហែល​ជា​បាយ និង​ទឹក​ក៏​ភ្លេច​ដែរ​ហើយ​មើល​ទៅ។

ខ្ញុំ​សូម​លើក​យក​មិត្ត​ខ្ញុំ​ប៉ុន្មាន​នាក់​ដែល​លេង៖ រាល់​ថ្ងៃ​លេង​នោះ​លេង មិន​រៀន​សូត្រ​គិត​តែ​ពី​លេង។ មក​ដល់​សាលា​ក៏​និយាយ​ពី​រឿង​ហ្គេម ទៅ​ញ៉ាំ​អី​ក៏​និយាយ​ពី​ហ្គេម។ ប៉ូលិស​ខំ​បិទ​ហ្គេម​ប៉ិន​នឹង​ដែរ តែ​នៅ​តែ​ពួកវា(មិត្ត​ខ្ញុំ) មាន​កន្លែង​លេង​ទៀត។ ឯម្ដាយ​រក​លុយ​ឲ្យ​រៀន​តែ​យក​ទៅ​លេង​ទាល់​តែ​អស់ ជួន​កាល​បោក​ម្ដាយ​ថា​យក​លុយ​មក​បង់​គ្រូ តែ​យក​ទៅ​លេង​អស់។ ជួនកាល​លេង​រហូត​ទាល់​តែ​មិន​ទៅ​ផ្ទះ​សំបែង​ដល់​ថ្នាក់​ឪពុក​ម្ដាយ​បារម្ភ ភ័យ​ពី​រឿង​បាត់​កូន។ នេះ​ជា​រឿង​មិត្ត​ខ្ញុំ(នៅ​មាន​ទៀត​តែ​សូម​លើក​យក​មក​តែ​ប៉ុណ្ណឹង​ទេ…)

ហ្គេម​ទាំង​នោះ​មិន​ត្រឹម​តែ​ជះ​ឥទ្ធិពល​លើ​ខ្លួន​ឯង​ទេ សូម្បី​តែ​គ្រូ​ក៏​ដល់​ដែរ ដូច​លោក​គ្រូ​ខ្ញុំ មិន​មាន​សិស្ស​ទៅ​រៀន​ទេ (ម៉ោង​គួរ) ពី​ព្រោះ​រវល់​ទៅ​លេង​ហ្គេម ដល់​ថ្នាក់​កាល​ពី​ដើម​ឆ្នាំ​មាន​សិស្ស​ចូល​រៀន ១០-២០​នាក់ ឥឡូវ​សល់​តែ ៧​នាក់?:( ឥឡូវ​គាត់​ឈប់​បង្រៀន​ទៀត ខ្ញុំ​មិនដឹង​ជា​ទៅ​រៀន​នៅ​ឯណា​ទៀត​ទេ។ សែន​ខ្វល់។

សូម​សិស្សា​នុសិស្ស​ទាំង​អស់ នៅ​ឆ្ងាយ​ពី​ហ្គេម​ដែល​មិន​បាន​ការ ដូច​ជា​ការ​នៅ​ឲ្យ​ឆ្ងាយ ពី​គ្រឿង​ញៀន​ដែរ។ :(:(:(:(

ខ្ញុំ​សង្ឃឹម​ថា​អ្នក​ទាំង​អស់​នឹង​យល់​ពី​រឿង​នេះ

comments

ម្ដាយនិងកូន

ម្ដាយ គឺ​ជា​ស្ត្រី​អ្នក​មាន​គុណ​ជា​អនេក​លើ​កូន។ ក្នុង ជាតិ​របស់​លោក ដែល​លោក​ខំ​ប្រកប​ការ​ងារ​ផ្សេងៗ​នោះ ក៏​ដើម្បី​ជា​ប្រយោជន៍​ដល់​កូន​ប៉ុណ្ណោះ។ បើ​កូន​បាន​ខ្ពស់​មុខ​ប្រកប​តាម​ដំបូន្មាន លោក​រមែង​រីករាយ​ចិត្ត ត្រជាក់​ចិត្ត​យ៉ាង​ក្រៃ​លែង។ បើ​កូន​អាប់​មុខ បាន​ទទួល​សេចក្ដី​ទុក្ខ លោក​រមែង​ទទួល​ទុក្ខ​ជាមួយ។ បើ​កូន​ខិល​ខូច ដើរ​ប្រឡែ​ប្រកោ​ប្រព្រឹត្ត​អាក្រក់​ផ្សេងៗ មិន​ស្ដាប់​បង្គាប់ លោក​រមែង​តែ​មាន​សេចក្ដី​ទុក្ខ​យ៉ាង​ធ្ងន់​បំផុត។ សេចក្ដី​ស្រលាញ់​របស់​លោក​ចំពោះ​កូន ជា​សេចក្ដី​ស្រលាញ់​យ៉ាង​ពិត​ប្រាកដ។ លោក​តែង​សន្ដោស​ដល់​កូន​ជា​និច្ច ទុក​ជា​កូន​ខុស​យ៉ាង​ណា ក៏​មិន​ហ៊ាន​សម្លាប់​កូន​ដែរ។ សូរ​សម្លេង​ដែល​កូន​ហៅ​ថាម៉ែៗ ម៉ាក់ៗ …..” រមែង​ធ្វើ​ឲ្យ​ចិត្ត​របស់​លោក​ទន់​ភ្លន់។ សេចក្ដី​សុខ​របស់​លោក តែង​នៅ​ត្រង់​សេចក្ដី​ខុស​របស់​កូន ទុក​ជា​នឿយ​ហត់យ៉ាង​ណា ក៏​ចេះ​តែ​ទ្រាំ​ទ្រ​បាន​ទាំង​អស់ ឲ្យ​តែ​កូន​បាន​សេចក្ដី​សុខ។ ពាក្យ​កាព្យ​ខាង​មុខ​នេះ ជា​ពាក្យ​ថ្ងូរ​របស់​មាតា​ដែល​ទុក្ខយ៉ាង​ធ្ងន់​ចូល​មកគ្រប​សង្កត់​សន្ដាត​ ចិត្ត​របស់​លោក ក្នុង​កាល​ដែល​លោក​ឃើញ​កូន​ប្រព្រឹត្ត​អាក្រក់​ពេក៖

ពាក្យកាព្យ បទពាក្យ

កូន​អើយ​កូន! នាង​បង្ក តែ​គ្រឿង​ក្ដៅ
ម៉ែ​ប្រដៅ ទូន្មាន​នាង យ៉ាង​នេះ​ឬ?
ម្ដេច​វង្វេង ស្រវឹង​យស គោះ​លែង​ឮ
វាយ​ឫក​ហ៊ឺ ធឺ​ខាង​ចាយ គ្មាន​សំចៃ។
មាន​ប៉ុន្មាន ចាយ​ទាល់​អស់ លក់​ខោអាវ
យក​លុយ​ប៉ាវ ភឿន​មិត្ត​ភក្ដិ គ្រប់​យប់-ថ្ងៃ
លុះ​អស់​ទៀត ចេញ​ស្នៀត​បោក អ្នក​ដទៃ
ម៉ែ​នឹង​ច្នៃ ក៏​លែង​កើត អស់​ផ្លូវកែ។
កាល​នៅ​តូច ម៉ែ​បីបម ថ្នម​ល្ងាច​ព្រឹក
គឺ​ផ្ងូត​ទឹក បំបៅដោះ រាល់​ថ្ងៃ-ខែ
លុះ​ល្មម​រៀន ក៏​ឲ្យ​រៀន តាម​ហូរ​ហែ
ដរាប​តែ បាន​សម្រេច សម​បំណង។
តែ​ស្រេច​ហើយ នាង​គ្មាន​គិត អាណិត​ម្ដាយ
ត្រឡប់​ក្លាយ ជា​ខិល​ខូច ខុស​អ្នក​ផង
គ្មាន​គិត​នឹក នឹង​តាំង​ខ្លួន ពេល​ណា​ម្ដង
ចិត្ត​ប៉ុន​ប៉ង តែសប្បាយ ចាយ​ហ៊ឺហា។
បាន​បុណ្យ​ថ្កើង រឹត​តែ​ឡើង ខាង​រឹង​ត្អឹង
ម៉ែ​មិន​ដឹង ជា​នឹង​គិត កែ​បែប​ណា
ប៉ុណ្ណឹងហើយ ល្មម​ឈប់​ទៅ! ស្ដាប់​មាតា
នាង​មេត្តា ដល់​ទ្រូង​ម៉ែ ដែល​ទុក្ខ​ក្រំ។
គ្រឿង​មាស​ប្រាក់ ម៉ែ​ក៏​លក់ ស្ទើរ​គ្មាន​សល់
យក​លុយ​ផ្ដល់ ឲ្យ​កូន​រៀន លុះ​ដល់​ធំ
ឯ​លុយ​ថ្មី ដែល​ម៉ែ​រក ដោយ​ខិត​ខំ
ទុក​សន្សំ គ្រាន់​ការ​ពារ នា​គ្រា​ក្រ។
ទាំង​ប្អូន​នាង ក៏​នៅ​តូច ត្រូវ​ពឹង​ម៉ែ
ម៉ែ​ត្រូវ​តែ ថែ​ទាំ​វា ជា​បន្ត
បែង​ប្រាក់​កាស ដែល​ម៉ែ​បាន ដោយ​កម្រ
ខំ​បង្ក ត​ទៅ​ទៀត ទំរាំ​ស្លាប់។
ម៉ែ​ប្រាថ្នា សរសើរ​គុណ បុណ្យ​កូន​ឯង
ដោយ​នឹក​ក្រែង ថា​កូន​ម៉ែ មិន​ឱន​អាប់
គង់​ថ្កើង​យយស ខ្ពស់​ឋានៈ យ៉ាង​ចំណាប់
ប្រព្រឹត្តិ​ច្បាប់ ត្រូវ​បំណង នៃ​មាតា។
បើ​នាង​ល្អ ទើប​ម៉ែ​បាន ក្ដី​សប្បាយ
ការ​នឿយ​ណាយ ដែល​ម៉ែ​ទ្រាំ ចិញ្ចឹម​បា
គឺ​ផ្ងូត​ទឹក បំបៅដោះ ទោះ​យ៉ាង​ណា
គង់​តែ​វា រសាយ​បាត់ ពី​សន្ដាន។
នាង​នឹង​បាន ជា​សិរី នៃ​ភ្នែក​ម៉ែ
មិន​ចាំ​តែ ថែ​ចិញ្ចឹម ម៉ែ​ប៉ុន្មាន
គ្រាន់​តែ​លះ ក្ដី​អាក្រក់ ពី​ក្នុង​ប្រាណ
គង់​រាប់​បាន ថា​ចិញ្ចឹម ចិត្ត​ម៉ែ​ហើយ។
ពុទ្ធោ​អើយ! ម៉ែ​ធ្លាប់​តែ សរសើរ​បា
តាំង​ចិត្ត​ថា នឹង​នាំ​កូន ឲ្យ​ដល់​ត្រើយ
តែ​កូន​គ្មាន បំណង​ល្អ ដល់​ម៉ែ​ឡើយ
កូន​ម៉ែ​អើយ! នាង​ក​កម្ម ខ្លួន​ឯង​ទេ។
កូន​អើយ​កូន! ម៉ែ​បាន​គិត មក​ខុស​សោះ
ពី​ដើម​នោះ ម៉ែ​សរសើរ បុណ្យ​បុព្វេ
ថា​បាន​នាង ជា​កូន​ប្រុស រៀន​ដូច​គេ
ឥឡូវទេ! នាង​ច្រាន​ម៉ែ ចោល​ចេញ​ឆ្ងាយ។
ម៉ែ​ឆ្ងល់​ណាស់! នាង​សិក្សា បាន​ច្រើន​ដែរ
ម្ដេច​ក៏​បែរ ជា​អាក្រក់ ! គួ​ស្ដាយ!
ចេះ​ច្រើន​ណាស់ រឹត​ខូច​ណាស់ គ្មាន​រសាយ
ហាក់​ដូច​ម្ដាយ ឲ្យ​កូន​រៀន រង​ទុក្ខ​ភ័យ។
ម៉ែ​ធ្វើ​បុណ្យ ខំ​ជ្រួច​ទឹក ផ្សាយ​កុសល
ឧទ្ទិស​ផល សុំ​ឲ្យ​កូន បាន​ប្រពៃ
លះ​អាក្រក់ ប្រព្រឹត្ត​ល្អ តាម​វិន័យ
ម៉ែ​រំពៃ ត្រៀម​ខ្លួន​ចាំ ទទួល​បា។
បើ​កម្ម​ធ្ងន់ មិន​បាត់​ខូច ក្នុង​ជាតិ​នេះ
ជាតិ​មុខ​អេះ ចូរ​កូន​ល្អ ណា៎​កូន​ណា៎!
កើត​ជា​កូន ម៉ែ​ទៀត​ចុះ ម៉ែ​មិន​ថា
ម៉ែ​ស្នេហា ស្មើ​ដួង​ចិត្ត នៃ​ម៉ែ​អើយ!!!

ចំណែក​សេចក្ដី​ស្រលាញ់​របស់​កូន​ចំពោះ​មាតា​វិញ ច្រើន​តែ​ជា​សេចក្ដី​ស្រលាញ់​ក្លែង​ក្លាយ​មិន​សូវ​ពិត​ប្រាកដ ផ្ទុយ​អំពី​សេចក្ដី​ស្រលាញ់​របស់​មាតា។ បើ​កូនមាន​ទុក្ខ ម្ដាយ​រមែង​បញ្ជូន​ដៃ​ជើង​ចូល​ទោ​ជួយ​ភ្លាម ដោយ​ឥត​ទាម​ទារ​សាគុណ​អ្វី​ឡើយ ឮ​ពោល​ម្យ៉ាង​ទៀត​ថា មាតា​តែង​មាន​គំនិត​គិត​ដល់​កូន​ជា​និច្ច។ ឯ​កូន​វិញ មិន​សូវ​មាន​ចិត្ត​ដូច្នោះ​ទេ ច្រើន​តែ​នឹក​ឃើញ​ដល់​មាតា ចំពោះ​តែ​ពេល​ខ្លះ សម័យ​ខ្លះ​ប៉ុណ្ណោះ ត្រូវ​នឹង​សុភាសិត​ខ្មែរ​ថាម្ដាយ​នឹក​កូន​ដូច​ច្រវា​ប្រដេញ, កូន​នឹក​ម្ដាយ​វិញ​ដូច​ព្រះ​ប្រែ​កាយ កាល​កូននៅ​តូច ពេល​ដែល​មាតា​ទំនុក​បំរុង​គ្រប់​ប្រការ​នោះ គ្មាន​ឮ​ពាក្យ​របស់​មាតា​ថាកូន​អញ​ជំពាក់​អញ​ប៉ុណ្ណេះ-ប៉ុណ្ណោះឡើយ។ តែ​កាល​កូន​ធំ​ពេញ​រូប​រាង​ឡើង​ហើយ ត្រឡប់​ជា​ច្រើន​តែ​ឮ​ពាក្យ​របស់​កូន​ថាម៉ែ​អញ​ជំពាក់​អញ ប៉ុណ្ណេះ-ប៉ុណ្ណោះដូច្នោះ​ទៅ​វិញ។ ទាំង​ការ​ប្រព្រឹត្ត​របស់​កូន​ចំពោះ​មាតា ទៀត​សោត​ក៏​មិន​ទៀង​ទាត់ ព្រោះ​គំនិត​កូន​មិន​មែន​ពឹង​ផ្អែក ជឿ ទុក​ចិត្ត ស្មោះ​ត្រង់​ចំពោះ​មាតា​ដោយ​ស្មោះ​អស់​ពី​ចិត្ត គ្រប់​តែ​ពេល​ទេ ចួន​កាល​មាន​ពេល​ខ្លះ ដាក់​ម្ដាយ​ថា​អន់​ជាង​ខ្លួន​ទៀត​ផង។ សេចក្ដី​ខាង​មុខ​នេះ ជា​គំនិត​របស់​កូន​ដែល​កើត​ឡើង​តាម​ខណៈៗ

ក្នុង () រវាង​អាយុ ១១ ឆ្នាំ៖ម៉ែ​អញ​នេះ​វិសេស​ណាស់ ការ​អ្វី​ក៏​គាត់​ដឹង​ទាំង​អស់
ក្នុង​រវាង​អាយុ ១៦ ឆ្នាំ៖បើ​តាម​ពិត ម៉ែ​អញ​មិន​មែន​វិសេស​គ្រប់​យ៉ាង​ដូច​អញ​នឹក​ស្មាន​នោះ​ទេ, មែន​ហើយ! នឹង​ថា​ដឹង​គ្រប់​យ៉ាង​ទៅ​ក៏​មិន​ត្រូវ
ក្នុង​រវាង​អាយុ ១៩ ឆ្នាំ៖ម៉ែ​អញ​តែង​នឹក​សំគាល់​ថា​ខ្លួន​គាត់​ត្រូវ​ជា​និច្ច តែ​បើ​តាម​ការ​ពិត គ្មាន​ចេះ​ដឹង​អ្វី​ច្រើន​ប៉ុន្មាន​ទេ អញ​ចេះ​ដឹង​វែង​ឆ្ងាយ​ទូលាយ​ជាង​គាត់
ក្នុង​រវាង​អាយុ ២២ ឆ្នាំ៖ម៉ែ​អញ​ដូច​ជា​ប៉ិន​តែ​ខាង​មិន​ចូល​ចិត្ត​នឹង​មនុស្ស​កំឡោះ​ក្រមុំ​ប៉ុណ្ណោះ ដូច​ជា​ត្រាំ​ត្រែង​នៅ​ក្នុង​សម័យ​ចាស់​ហួស​ពេក រឿង​អ្វី​ក៏​មិន​ដឹង​ដែរ
ក្នុង​រវាង​អាយុ ៣០ ឆ្នាំ៖បើ​ពោល​តាម​ពិត​ទៅ ម៉ែ​អញ​បញ្ចេញ​មតិ​អ្វីៗ បាន​ល្អ​ជា​ច្រើន​ប្រហែល​នឹង​អញ​ដែរ
ក្នុង​រវាង​អាយុ ៥០ ឆ្នាំ៖ម៉ែ​អញ​វិសេស​មែនៗ ការ​អ្វីៗ ក៏​ពូកែ​ទាំង​អស់ មើល​ហេតុ​ការណ៍​ខាង​មុខ​ក៏​ឃើញ​បាន​យ៉ាង​ច្បាស់​លាស់, នឹង​ធ្វើ និយាយ គិត​អ្វី​ក៏​ត្រូវ​នឹង​ពេល​វេលា; ! ម៉ែ​អើយ​ម៉ែ!”

ព្រះ មហា​ឧត្តម​វិជ្ជា ប៉ឹងប៉ម

(). គំនិត​កូន​ទាំង​អស់​នេះ, ស្រង់​ចេញ​ពី​កាសែត​ថៃ​ឈ្មោះ ប្រជាករ, ថ្ងៃ​ចន្ទ មករា ..២៤៩៣, ទំព័រ ៩។

(ដក​ស្រង់​ចេញ​ពី ទស្សនាវដ្ដី​មិត្ត​សាលា​បាលីឆ្នាំ​ទី៣ លេខ ,, បាន​បោះ​ពុម្ព​នៅ​ឆ្នាំ ១៩៥២)

comments
IP

ចុច Play ដើម្បីស្ដាប់ការផ្សាយផ្ទាល់ពី VOY FM 105.25 Mhz

Note: If you cannot hear, please install Adobe Flash Player. Visit Our Website